Saturday, April 9, 2011

Islam itu berjemaah

Assalamualaikum Warahmatullah hiwabarakatu. Alhamdulillah Bertemu kite lagi dalam rancangan ……………… hehehe rancangan kehidupan fana yang hanya sementara. Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah subhanahu wataala kerana masih lagi member kesempatan kepada diri ana n antum n atunna dipanjangkan mase hayat kite utk ape tuan-tuan??? Untuk kite berzikir dan bertaubat ke hadrat Allah yang maha kuase . Cube kite bayangkan layak ke kite untuk menjadi seorang khalifah di atas muke bumi ini.

Saidina Abu Bakar Assiddiq pernah bermonolog (kalo tak silap la) dalam diri beliau,”Alangkah baiknye jike ana menjadi seekor burung yang berterbangan bebas tanpa memikirkan ape perlu di bawa untuk bekalan akhirat”. “Alangkah baiknye menjadi dedaun yang hidup berjase memberi makanan kehidupan di atas muke bumi ini tanpa diperhitungkan amal baik buruk di akhirat nanti”. MAsyaallah itu sahabat nabi yang di jamin masuk syurga nun di sana pun berkata begitu. Namun kite mcam mane tuan-tuan dan puan-puan yang dirahmati Allah sekalian. Cube kite berfikir sejenak!!!! Pejamkan mata dan fikir layakkah sebenarnye kite hidup di atas muke bumi ini???? Makhluk lain di atas muke bumi ini sentiase berzikir tapi amalan mereka tak akan di hitung di akhirat sana. Namun kite amal baik buruk kite di atas muke bumi ini yang di hitung berape banyak kite zikir atau kate lain kite ingat kepada Allah ???

PAda hari ini ana ingin bercerita sikit la walopun ana sedar ana ni sape la yer?? Belajar chemical engineering nak bagi tazkirah??? Piiiiiiiiiiiraaaaaaaaaaahhhhh!!!!! Bukan nye amik kos usuluddin ke syariah ke?? NAmun ana nak cite gak tak kisah la sahabat-sahabat sekalian nak kate ape???? Pada setiap setiap kali kite solat fardhu lima kali sehari tak termasuk solat sunat kite berdoa untuk keselamatan saudara kite di PAlestin, Afghanistan, dan Negara Islam. Doa ke???? Yeyeye je doa. Tau tak sahabat sekalian doa tu senjata mukmin. Itu lah tanda kite yakin dengan kuase Allah. NAmun pada hari ini umat Islam lemah bukan sebab senjata kite gune tak moden berbandaing Negara Barat tapi sebab kite tak gune senjata kite yang paling ampuh dan berbisa. Tu la masalah kite terutama diri ana la ya doa main-main.

Kalau kite belajar kitab tauhid (buku kuning bak kate ketua BADAR ana dulu), sebenarnye umat kite kene yakin betul-betul dalam hati Allalh maha kuase makhluk tiade kuase. Senjata nuclear pun Allah yang izinkan untuk tunjukkkan kekuatan namun kite pada hari ini yakin kalo x de nuclear kite tak kuat. Tu aqidah yang salah sahabat sekalian. Jadi doa la banyak-banyak yer yakin dengan pertolongan dan kuase Allah hehehee. PAda hari ini ana nak cite skit nape Palestin jatuh ke tangan YAhudi. PAda satu hari ade suatu jemaah Islam dari India nak wat usaha agama (program agama) di Masjidil Aqsa. MAse tu Palestin masih dikuasai oleh umat Islam. Jemaah sangat bersungguh nak wat kerja agama yang ditinggalkan oleh nabi Muhammad SAW dulu kepada kite.
Dipendekkan cite penduduk yang berada di situ mempersoalkan kenapa perlunya ade program agama di Masjidil Aqsa sedangkan majoriti penduduk di situ adelah orang islam belaka nape tak pi je wat program agama di tempat orang bukan islam. Jemaah itu rase kecik hati dengan perbuatan yang dilakukan oleh penduduk tersebut terhadap mereka. Salah seorang daripada mereka mendoakan Palestin akan dijajah semula dan akan dihina seperti mane mereka dihina pada hari itu. MAsyaallah tuan-tuan yang dirahmati Allah sekalian. Ingatlah doa orang dizalimi mustajab dan tidak ade hijab pun.

Kite lihat pada hari ini, bagaiman keadaan Palestin pada hari ini??? Semua orang tahu kan!!!! Cume disebabkan hina kepada saudara muslim, pada hari ini umat Islam di PAlestin dihina dan ditindas dengan begitu teruk sekali . Astaghfirullah semoga Allah member kemenangan umat Islam di PAlestin. Namun pengajaran yang ana ingin ketengahkan dalam situasi ini ialah kita jangan lah menghina orang berbuat program dakwah agama yang dilakukan Rasulullah. Ingatlah manusia yang alpa terutama diri ini kite ni selalu lupe dan Alpa dengan kemewahan di atas muke bumi ni. Jadi walaupon pon ade kite dah sedia Islam namun kite support la program Islam di kawasan kite sebagai menunjukkan Islam itu kuat dengan berjemaah. Secara tak langsung kite dapat lakukan tazkiyyatun nafsi ( pembersihan jiwa) yang penuh dengan dakwat kotor kerana dosa yang kite lakukan setiap hari. Ingatlah dengan mengingati Allah akan menenangkan jiwa muslim.

Pada hari ini, umat Islam lebih mengimarahkan majlis hiburan daripada mengimarah program agama. Ingatlah wahai insan bahawa Islam itu kuat dengan berjemaah dan ingat walaupun kite melakukan sunnah yang kecil dalam hidup kite insyaallah keberkatan tu ade dalam hidup kite. Insyaallah yer sahabat. Semoga kite terutama diri ini same2 dapat amalkan dan amik iktibar daripada kisah di Palestin serta mendoakan kejayaan di muke Bumi al-Quds. Insyaallah pada sem depan akan diadakan program Aman Palestin anjuran ICC (promote la skit) dan harap imarahkannye yer dan jangan lah pulak pada hari tu kite bakar bendera Israel walaupun die menindas kite. Rasulullah walaupun dihina dan dicaci di Thaif namun baginda tak suruh bunuh penduduk tu tapi doakan hidayat untuk mereka. Ingat misi lajnah BADAR ICC “Dakwah berteraskan Qudwatul Hasanah”. Jangan kite merendahkan orang yang buat baik yer hehehe. Waallahuaalam.

No comments:

Post a Comment