Monday, September 26, 2011

Aman Palestin anjuran Islamic Civilization Club :D

Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah dengan hanya kekuatan yang kite pinjam daripada Allah sahaja yang dapat membolehkan kite terus memikul beban dakwah yang Alla pikul. Terpulang kepada kite sama ada untuk menggunakan kekuatan itu ke arah kebaikan atau sebaliknya. Nauzubillah.


barisan AJK :D

Alhamdulillah ana panjatkan ke syukuran ke hadrat Alalh juge kerana program Aman Palestin baru-baru ni dapat berjalan dengan lancer. Perancangan sejak sem lepas lagi dengan pihak Aman Palestin Bangi mendapat sambutan yang agak menggalakkan daripada student di sini. Bukan senang nak wat. Pelbagai masalah yang berlaku dalam diri ana, AJK ana sendiri serta daripada pihak aman palest menunjukkan bahawa kite ni x sehebat mana dalam melakukan sesusatu serta membuktikan kite lemah dan Allah maha berkuase dalam melakukan sesuatu.

Seorang ulama telah berkata,”Aku suke apabila aku merancang sebaik perancangan namun gagal dalam menjalakan perancanganku kerana aku akan dapat menyedari bahawa Aku ni lemah dan Allah yang maha berkuasa ke atas sume makhluk di atas muke bumi.” Masyaallah ana sebagai Timbalan Pengarah program harapkan permasalah yang berlaku tidak menjadi asbab kite bermasam muke pas ni tapi dapat kite belajar intipati yang Allah nak kasi kat kite tau hhihihihi.

Sebelum hari kejadian Nampak kesungguhan yang AJK program wat dalam menunjukkan mesej kepada para pengunjung nanti sehingga pada sebelum malam kejadian sanggup berjaga kat booth sampai 4 pagi kot. MAsyaallah

PAda pagi hari kejadian pulak, kite sibuk dengan melayan tetamu yang begitu ramai. Wakil PLKN, lecturer and Aman Palestin datang untuk merasmikan. Selepas itu, ana serta beberapa orang sahabat ana mempersembahkan lakonan pentoman mengenai aman palestin. Serius best. Dah lame sangat ana tak berlakon tau.

Selepas persembahan caklempong serta nasyid daripada kelab Kebudayaan.
Pameran berterusan sehinggalah jam 5 petang. Alhamdulillah berjalan lancer. Pada malam hari pula, ade caramah daripada Wakil Aman paletin, Ustaz Miftahuddin bin Kamil. Wakil hebat sungguh die berkata2 dalam menarik perhatian audiences. Best2.

Selepas itu tiba lah waktu ana membuat persembahan nasyid tajuk yang berlagu “Merah Saga”. Alhamdulillah dah lame ana x wat persembahan nasyid. Ana puas hati dapat menghiburkan tetamu sume. (walaupun terlupe lirik la pulak hihihih ).


persembahan nasyid drpd ana n sahabat2 ana

PAstu persembahan sajak daripada Kak Amriza dan Akh hasbullah yang begitu menusuk jiwa.

Selepas tusume VIP sume balik. Dalam postmortem ana dapat feed back positif dan negative namun ade hikmah dan menunjukka kite ni x sempurna. Ana berpesan tugas kite wat program cume berusaha untuk beri hidayah kat mad’u kite tapi Allah yang berhak nak bagi hidayah ke tak. Jangan lah kecewa jike mad’u kite tak berubah kea rah yang lebih baik tapi niatkan wat program untuk islahkan diri kite kea rah yang lebih baik insyaallah.


Ana seronok bekerja sama dengan korang sume. Pegarah program Hanisah Misland tahniah dapat wat program ni dengan jaya nye walaupun kite selalu mis understand tapi ok je. Ana paham nte jaga pergaulan nte. Ni first time nte jadi pengarah insyaallah banyak input dapat :D

No comments:

Post a Comment