Saturday, October 22, 2011

Sweet memory Ever in Dean's Cup Debate

Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah kerana dengan limpah kurnia serta izin Rahmat Allah kite dapat lagi menghirup udara yang penuh segar walaupun sering dicemari dengan asap yang berkepul-kepul di tempat kite.

Alhamdulillah baru2 debate club dapat menjayakan Dean's Cup. Penyertaan adalah terbuka kepada mana2 team yang berminat. Alhamdulilla mendpaat sambutang yang menggalakkan dari beberapa sahabat. Tujuan nye untuk menjadikan Dean's Cup sebagai saingan kompetitif kepada sume debater yang luar mahupun yang dalam

Pasukan ana yang terdiri daripada Helmi Musa, Saras Mahen n ana sendiri telah berusaha untuk menajdikan pasukan kami yang terbaik dalam Dean's Cup ini. Alhamdulillah dengan berkat usaha dan kesunggahan kami, dapat break ke suku akhir.

Pada peringkat suku akhir, kami mendapat tentangan yang sengit daripada opponent kami. Oppenent kami merupakan orang yang agak berpengalaman dalam debate. Namun Alhamdulillah kami dapat juge mengalahkan mereka dalam asuk ke semi final.

KITE MERANCANG ALLAH JUGE MERANCANG, ALLAH ADELAH SEBAIK BAIK PERANCANG.

PAda perlawanan semi final kami dah wat terbaik dan kami dah yakin yang kami akan ke final setelah perlawanan itu. Tapi ye la mungkin ade hikmahnye kami tak dapat pi FInal. Al- Maklum la mase tu ramai yang jangkakan kami akan ke Grand Final.

PAda Khamis yang lepas pula, kami Grand Final telah diadakan. Perlawanan yang sengit sehinggakan tak dapat menjangkakan sapa yang akan menang. Akhirnya pasukan Bioprocess dapat menjulang Dean's Cup. Namun paling ana tak sangka ana diumumkan mendapat title Overall BEst Speaker Dean's Cup. PAsukan kami juge diumumkan dapat tempat ke tiga. Pergh Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah.

dapat hadiah tempat ketiga dan best speaker tu hihihihi. Ana harap ini akan menaikkan semangat ana untuk terus mengajar cita-cita menjadi pendebat Islam seperti Dr. Zakir NAik dan Ahmad Deedat. I hope I can be like one of them in the future for the truth of Islam insyaallah .

2 comments: