Tuesday, May 29, 2012

Debate Camp 2o12


                Bismillah dengan nama Allah ini memulakan warkah hidup diri ini. Dengan sifat rahman Allah, Allah tetap dalam memberikan pelbagai nikmat kepada kita semua. Tidak kiralah seseorang individu itu beriman mahupun yang kufur kepada Nya. Begitu hebatnya Allah!!!! Allahuakbar!!!!

Teringat seorang sahabat ana berkata kemurahan Allah melebihi kemurkaan Allah. Bayangkan jika seorang hamba melanggar perintah tuannya, maka apa yang akan dilakukan oleh tuan hamba tersebut? Pasti dan pasti akan dihukum hamba ter sebut dengan sekeras-kerasnya. Namun sifat rahman Allah mengatasi sifat murka Allah. Tetap diberikan peluang untuk kite merasai nikmatnya dan mase untuk bertaubat. Masyaallah.

Alhamadulillah pada minggu lepas, ana serta other debater telah mengadakan debate camp di tempat kami. Semua kampus telah menghantar debater masing-masing k edebate camp kami. PAda hari pertama, ketibaan  peserta. Pelbagai aktiviti yang kami lakukan untuk menambah keyakinan when delivering speech. Pada keesokan hari sehingga lah habis debate camp bersama Asia best debater, Brother Latiff from IIUM.

Banyak ana belajar daripada kem ni. Walaupun kami dibebani dengan harapan untuk menjulang President’s Cup pabila kami menjadi host. Tambahan pula kami telah dapat pi final tahun lepas. Jadi Miss Yat harap tahun ni kami dapat menjulang piala pusingan tersebut insyaallah. Namun bagi ana inilah lah dakwah kebanyakkan dalam debate club adalah orang bukan islam daripada kaum india. Inilah cara kite nak bergaul dengan non muslim dan dapatkan biah English. Insyaallaha de hikmahnya. 

Brother Latiff

Build Self-Confidence

Debate Friendly

Sweet Memories

No comments:

Post a Comment